بهترین تمرینات برای بهنیه سازی وب سایت شما....
درست کردن جریان طبيعي سلسله مراتب
آن را به راحتی برای کاربران امکان پذیر کنید تا از محتویات اصلی به محتویات خاص بیشتری که در سایتِ شما میخزند بروند. اضافه کردن صفحات جهتیابی زمانی که حس میکند و به طور مفيد در ساختار لینکهای داخلی کار میکند.
عبارات کلیدی کاملا مشخص و واضح باشد به طور مثال عبارات کلیدی این سایت عبارتند از طراحی سایت بهساز/ قیمت وب سایت/ قیمت طراحی سایت/ طراحی وب سایت می باشد که هدف این است که مخاطبان با تایپ این کلمات در موتورهای جست و جو به سایت مورد نظر هدایت شوند
پرهیز از:
طراحی وب سایت با لینکهای جهت یابی پیچیده
توجه داشته باشید که طراحی وب سایت با رعایت کلیه موارد بهینه سازی بسیار مشتری پسند و عالی می باشد و قیمت طراحی سایت نیز بستگی به رعایت این نکات بسیار ارزشمند و حیاتی دارد
استفاده از لینکِ قالب برای جهتیابی:
کنترل کردن بیشتره جهت یابیها از صفحهی به صفحهی در سایتِ شما از طریقه لینکِ متن آن را آسان تر میکند برای موتورهای جست و جو برای کرال کردن و فهمیدن سایتِ شما. همچنین بسیاری از کاربران این روش را به روشهای دیگر ترجیح میدهند، به خصوص در برخی از دستگاهها که ممکن است از فلش یا جاواسکریپت پشتیبانی نکنند.
پرهیز از:
داشتنِ جهت یابی مبتنی بر منو ی دراپ داون، عکس ها، یا انیمیشنهای زیاد، اما نه همه، موتورهای جست و جو میتوانند چنین لینکهای را در یک سایت کشف کنند، اما اگر یک کاربر بتواند با متنِ نرمالِ لینک به تمام صفحات یک سایت دست رسی پیدا کند، این باید دسترسی سایتِ شما را بهبود ببخشد؛
برای جهت یابی باید تمرکز بر روی سهولت باشد
بهترین تمرینات
صفحهٔ نقشه HTML را روی سایتِ خود قرار دهید، و از فایلِ نقشه سایتِ XML استفاده کنید:
یک نقشه سادهٔ سایت با لینکهای به تمام صافهات یا صفحات مهم تر (اگر شما صدها یا هزاران صفحه دادید) میتواند در سایتِ شما قابل استفاده باشد. درست کردن یک فایلِ سایت مپِ XML برای سایتِ شما میتواند اطمینان حاصل کند که موتورهای جست و جو میتوانند صفحاتِ سایتِ شما را پیدا کنند.
پرهیز از:
*اجازه خروج لینکِ HTML شکسته شدهٔ سایت مپ
*درست کردن سایت مپِ HTML که به سادگی صفحات را لیست کرده باشد بدون سازمان دهی کردن آنها، برای مثال بر اساس موضوع
داشتن یک صفحهٔ مفیدِ ۴۰۴:
کاربران بعضی از اوقات به صفحهی که در سایتِ شما وجود ندارد وارد خواهند شد، هم با استفاده از یک لینکِ شکسته شده یا نوشتن URL اشتباه. داشتن یک صفحهٔ ۴۰۴ِ سفارشی که به سادگی به کاربران راهنماییِ بازگشت به صفحهٔ درحال کار را میکند که در سایتِ شما بسیار عالی روی بهبودِ تجربه کاربری تاثیر میگذرد. صفحهٔ ۴۰۴ِ شما احتمالا یک لینک برای بازگشت به روت پیج باید داشته باشد و همچنین میتواند لینکی برای محتوای محبوب یا مرتبط داشته باشد. گوگل، ویجتِ ۴۰۴ را ارائه میدهد که شما میتوانید در صفحهٔ ۴۰۴ِ خود قرار دهید و آن را با خصوصیات بسیار زیاد و کاربردی پرکنید. همچنین شما میتوانید از ابزارِ وبمستریه گوگل برای پیدا کردن منبع URL های عامِلِ "Not found" ارورها استفاده کنید
پرهیز از:
*اجازه دادن به صفحات ۴۰۴ تا در موتورهای جست و جو لیست شوند (مطمئن شوید که وبسرورِ شما برای دادن کدِ وضعیت ۴۰۴ HTTP زمانی که درخواستِ صفحات نا موجود میشود پیکر بندی شده باشند.
*فراهم کردن تنها یک پیام مبهم مانند "not found"،"۴۰۴"، یا no ۴۰۴ page at all
*استفاده از یک طراحی برای صفحهٔ ۴۰۴ که با بقیه سایت ارتباط ندارد.
پیشنهاد ارائه محتوا و سرویسها:
سایتهای جالب, شناساییِ خود را افزایش خواهند داد
درست کردن محتوای سریع و مفید به احتمال زیاد بیشتر از هر عمل مورد بحث دیگری تاثير خواهد گذشت.
کاربران محتوای خوب را زمانی که آن را ببینند میتوانند تشخیص دهند و معمولا میخواهند دگر کاربران را به آن وصل کنند. این میتواند از طریقه پستهای بلاگ انجام گیرد، سرویسهای رسانههای اجتماعی، ایمیل،فروم ها، یا منابع دیگر.
ارگانیک یا دهان به دهان چرخیدن چیزیست که به معروف کردن سایتِ شما کمک میکند با هردو کاربرِ گوگل، و این به ندرت بدون محتوای با کیفیت میاید.
پیشبینیِ درکِ متفاوتِ کاربران از موضوع و ارائه متفاوت، محتوای منحصر به فرد:
دربارهٔ کلماتی که یک کاربر ممکن است برای پیدا کردن قسمتی از محتوای شما سرچ کند فکر کن. کاربرانی که دربارهٔ یک موضوع چیزهای زیادی میدانند ممکن از کلید واژههای مختلفی نسبت به کسانی که در باره موضوع چیزی نمیدانند در نمایشِ جست و جووهایشان استفاده کنند. برای مثل، زمانهای قدیم طرفداران بیسبال ممکن بود [nlcs] را جست جوو کنند، مخففِ the National League Championship Series ، در حالی که طرفداران جدید ممکن است از پرسشهای عمومی دیگری استفاده کنند مانند [baseball playoff]. پیشبینی این تفاوتها در رفتار جست و جو و حساب داری برای آنها در حین نوشتن محتوایتان (استفاده از عبارت مناسب و مخلوط در کلیدواژه ها) میتواند نتیجه مثبتی تولید کند. گوگل AdWords ابزار کلیدواژه ي آسانی را ارائه میدهد که میتواند به شما برای پیدا کردن اختلافات کلیدواژه ها و دیدن حدود مقدار جست و جو برای هر کلیدواژه کمک کند. همچنین، ابزار وبمستری گوگل به شما بیشترین سرچ های انجام شده برای سایتِ شما را نشان میدهد.
نظر ایجاد یک چیز جدید، سرویسِ مفید که پیشنهاد بقیهٔ سایتها نیست. همچنین شما میتوانید بخش اصلیِ جست جو را بنویسید، شکستن داستانهای اخبار مهیج، یا اهرم کردن کاربران خاص. دیگر سایتها ممکن است فاقد منابع یا تخصص برأی انجام این کارها باشند.
درست نوشتن برای آسان خواندن:
کاربران از محتوایي لذت میبرند که به خوبی نوشته شده باشد و برای دنبال کردن آسان باشد.
پرهیز از:
نوشتن متنهای بهم ریخته با اشتباهت فراوان نوشتاری و دستوری
طبیعی کردن متن در عکس برای محتوای متنی
-ممکن است کاربران بخواهند متنها را کپی و پیست کنند و موتورهای جست و جو نمیتوانندآنهارا بخوانند
در مورد یک موضوع سازمان دهی داشته باشید:
این معمولا برای سازمان دادنِ محتوا مفید است که کاربران حس خوبی از این که یک موضوع از کجا شروع شده باشد و کجا تمام شده باشد داشته باشند. محتوای خود را به قطعات منطقی یا قسمتهايی که به كاربران کمک میکند که محتوايی که می خواهند را سریع تر بدست بیاورند تقسیم کنید.
گذاشتن مقدار زیادی نوشته در موضوعات مختلف در یک صفحهٔ بدون پاراگراف، سرفصل، یا صفحه آرایي
درست کردن محتوای تازه و منحصر به فرد:
محتوای جدید نه تنها کاربران موجود را حفظ خواهند کرد بلکه کاربرانِ جدید را نیز حفظ میکند.
پرهیز از:
تکرار (حتا کپی کردن) مطالب موجودی که ارزش کمی به کاربران میدهند
داشتن مطالب تکراری یا نزدیکِ به هم در سایت
درست کردن محتوا در درجهٔ اول برای کاربران، نه برای موتورهای جست و جو:
سایتتان را بر اساس نیاز بازدید کنند طراحی کنید هم زمان مطمئن شوید در موتورهای جست و جو نتیجهٔ مثبت میدهد.
پرهیز از:
قرار دادن کلیدواژه های متعدد در موتورهای جست و جو اما برای کاربران آزار دهنده است
داشتن بلوکهای از نوشته مانند "frequent misspellings uesed to reach this page" که ارزش کمی به کاربر میدهد
فریب دادن پنهان کردن متن از کاربران اما نمایش دادن در موتورهای جست و جو
متنِ لنگرِ مناسب انتقالِ لینکِ محتوا را آسان تر میکند:
متن لنگر یک نوشتهٔ قابل کلیک کردن است که کاربران به عنوانه نتیجهٔ لینک خواهند دید، و در درون تگِ لنگر قرار میگیرد <href="..."></a>.
این نوشته به کاربران و گوگل چیزهای دربارهٔ صفحهی که شما درونش لینک کردهاید میگوید. لینکها در صفحهٔ شما ممکن است داخلی باشد یا به صفحات دیگر در سایتِ شما اشاره کند یا خارجی یا پیشرو باشد که به صفحاتی در سايتهای دیگر اشاره کند. در هردوی اینها بهترین حالت برای کاربران و گوگل جهت یابی و این است که متوجه شود که صفحهٔ شما دربارهٔ چه چیزی است.
انتخابِ متنِ توصیفی:
متنِ لنگری که شما برای یک لینک استفاده میکنید باید حد اقل این را بگوید که صفحه ای که شما لینک داده اید در مورد چه چیزی است.
پرهیز از:
نوشتن متنهای لنگرِ عمومی مانند "page"،"article" یا "click here"
استفاده از نوشتهٔ نا مربوط یا بی ارتباط با محتوای صفحه ای که لینک داده اید
استفاده از URL سایت به عنوانه متنِ لنگر در اغلب موارد
-قطعا استفادههای درستی از اینها وجود دارد، مانند ترویج آدرسِ یک وبسایتِ جدید.
مختصر نوشتن متن:
هدف کوتاه بودن و توصیفی بودن است معمولان شامل تعداد کمی کلمه یا یک عبارت است
پرهیز از:
نوشتن متن لنگرِ طولانی مثل یک جملهٔ طولانی یا یک پاراگراف یا یک نوشتهٔ کوتاه
نوع لینک پس آنها برای نقاط آسانند:
این را برای کاربرانتان آسان کنید تا تفاوت بین نوشتهٔ منظم و متنِ لنگرِ لینکهایتان را متوجه شوند. اگر کاربران لینکهای شما را گم کنند یا به صورت تصادفی روی آنها کلیک کنند اهمیتشن کم میشود
پرهیز از:
استفاده کردن از سیا یا تخت استایلای که لینکها را شبیه یک متن منظم نشان میدهد
دربارهٔ متن لنگر برای لینکهای داخلی بیش از حد فکر کنید:
ممکن است معمولان شما دربارهٔ لینک کردن به شرایطِ اشاره به خارج از وبسیت فکر کنید. اما توجه بیشتر به متن لنگری که برای لینکِ داخلی استفاده شده میتواند به گوگل و کاربران برای جهتیابیِ بهترِ سایتِ شما کمک کند.
پرهیز از:
استفادهٔ بیش از حد از کلید واژه یا متنِ لنگرِ طولانی تنها برای موتورهای جست و جو
درست کردنِ لینکهای غیرِ ضروری که به جهت یابیِ سایتِ کاربران کمکی نمیکند.
امیدوارم مطالب فوق و مقالات قبلی که در حوزه ی بهینه سازی وب سایت برای شما خوانندگان محترم گردآوری شده، مفید واقع شده باشد.
قیمت وب سایت قیمت طراحی سایت طراحی وب سایت طراحی سایت بهساز